PitchPark - Mastering Fieldmarketing

Hoe introduceer je een “vernieuwend” product met een hele grote “heritage”? Men neme een recept uit 1819, wat werd gemaakt door een chocolatier die begon in 1825, een chocoladefabriek die is ontstaan in 1898 en een samenwerking heeft met Henri Nestlé. Het is ambachtelijk gemaakt, 100% gecertificeerd duurzaam via het Nestlé Cocoa Plan en wordt verkocht bij de Albert Heijn. Want bij de Albert Heijn doet de doelgroep de boodschappen. Een doelgroep die houdt van pure, verse en duurzame producten. Zij doen dagelijks hun boodschappen bij Albert Heijn en zijn in het weekend te vinden op de markt en in speciaalzaken.

Dan moet je mensen bewust gaan maken van het product, zoveel mogelijk mensen laten proeven en het product exclusief houden. Dus alleen verkrijgbaar bij Albert Heijn. PSfm werkte een compleet plan uit waarin opgenomen waren een “Word of Mouth” campagne, 150 tweedaagse instore demo’s werden georganiseerd en bezocht de L’Atelier “foodtruck” 6 foodfestivals in Nederland. Als klap op de vuurpijl was daar het AH Kerstfestival waar maar liefst 35.000 consumenten inspiratie opdeden voor de Kerst. Kijk zelf maar!

Inspiratie

Nestlé werkt met hun “Cocoa Plan samen met UTZ. UTZ Certified is een keurmerk voor koffie en andere producten die afkomstig zijn van boeren die oog hebben voor mens en milieu. Zij gebruiken bijvoorbeeld minder bestrijdingsmiddelen en garanderen goede werkomstandigheden voor hun arbeiders.

100% duurzaam