Storetelling

door Marcel Hoes

Ed Thai

Ondernemer en “in-store” marketing specialist Ed Thai (1953) is mede-eigenaar en adviseur van Thai International. In januari 2017 heeft hij zijn functie als managing director neergelegd na 40 jaar. Ed heeft een lange carrière achter zich waar hij onder meer heeft gewerkt voor Vroom & Dreesmann en de toen nog ABN. Zijn vader vroeg hem eind 1970 toe te treden tot de directie van Tchai Plastics, waar hij in 1976 eindverantwoordelijk werd voor de verkoop. 10 jaar later werd hij managing director. Inmiddels is de 3de generatie Tchai aangetreden.

Tchai international levert “in-store communicatie oplossingen voor o.a: Chiquita, Maxi-Cosi, Nike, Bugaboo, Samsung, Haman Kardon, Tommy Hilfiger, Littala, Puma en Luxaflex.

Ed zijn visie over winkelen: ‘het moet een experience en avontuur zijn.’ De corporate slogan die wordt gehanteerd door de 50 medewerkers van Tchai: ‘We make it happen!’

 

 

Storetelling

Het nieuwe boek van Ed Tchai heeft de goed gevonden titel “Storetelling”. De ondertitel van het boek: ‘Creating brand spaces where shoppers become buyers,’ geeft exact aan waar dit boek over gaat. Veel merken zijn in dit digitale tijdperk vergeten wat de kracht van “in-store” communicatie is. Menigeen weet dat 80% van de consumenten de aankoopbeslissing nemen op de winkelvloer. Ed laat zien hoe merken competitief kunnen zijn en blijven en de relatie met de consument kunnen behouden. Het startpunt is altijd het “DNA” van het merk, visuele uitstraling en de “footprint ” binnen de winkelomgeving. “Point of sale” is niet meer afdoende om consumenten een aankoop te laten doen. Het gaat om het creëren van een “point of experience” in een “omnichannel” wereld.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het boek is te verkrijgen via de website www.storetelling.org  (via het contactformulier) of via info@tchai.nl