Amazon Pop-up!

door Marcel Hoes

De Pop-up is niet meer weg te denken als middel voor merk- of productactivatie. Maar de innovatie van dit middel gaat door. Steeds weer komen er nieuwe concepten die voortborduren op het bestaande concept. Amazon heeft er weer een!

In de afgelopen maanden hebben wij al vaker het fenomeen Pop-Up besproken. Maar deze wilden we je niet onthouden. Amazon wil hiermee de meest succesvolle verkoopdag in Engeland nog een extra impuls geven. Voor zover dat natuurlijk nog nodig is. Wel zien we hier weer een voorbeeld van online dat toch weer “brick and mortar” omarmd. Wij kennen dit in Nederland bijvoorbeeld van Coolblue. Echter waar Coolblue dit doet met winkels die het gehele jaar open zijn, doet Amazon dit door middel van het Pop-Up concept.

Slechts 3 dagen bleef de winkel open! Aankopen konden gedaan worden via de Amazon-app. De winkel was vormgegeven als een woonhuis en alle grootste en beste “Black Friday” koopjes waren er te zien en vooral belangrijk te voelen.