Happiness together

door Redactie

Happiness en Diversiteit: Geef iedereen een blij gevoel.

Wel of geen product in de boodschap?

Coca Cola claimt al jaren een gevoel: Happiness. Alle concepten worden volgens deze rode draad gemaakt. Ook “Happiness”, vrij vertaalt “blijdschap” is een gevoel. In de meeste uitingen van Coca Cola staat het product centraal. Het flesje, blikje of logo is altijd prominent in beeld. Hoe anders is dit bijvoorbeeld bij een bedrijf als Red Bull, waar het product zelden echt prominent op de voorgrond staat. Overigens toen wij bezig waren met het onderwerp gevoel in marketing, kwamen wij erg leuke voorbeelden tegen hoe o.a. het bedrijf Red Bull hiervan gebruik maakt. Wij bevelen de lezer van PitchPark dan ook aan eens een kijkje te nemen op Youtube waar veel voorbeelden te vinden zijn. Altijd goed om nieuwe ideeën op te doen.

Lachen is gezond

In de jaren 90 wendden veel mensen zich tot allerlei therapieën om o.a. een beter gevoel te krijgen of zichzelf te veranderen. Goeroe’s, coaches en “goed” willende amateurs stortten zich op deze trend. De lachtherapie was er een van. Coca Cola deed dit ruim 3 jaar geleden nog eens dunnetjes over. Niet als losstaande campagne, maar volledig in lijn met de merkstrategie van dit bedrijf. Er wordt niets gezegd, maar enkel op het gevoel gewerkt. Geniet van deze blijdschap!

Inmiddels zien we bij Coca Cola ook weer een nieuw thema: samen in diversiteit. Coca Cola is voor en van iedereen. Ook dit is weer een logische volgende stap vanuit de merkstrategie. Nu op een hele ander manier vormgegeven, maar met eenzelfde intensiteit die we in iedere uiting van Coca Cola zien. We geloven dat dit een grote kanshebber is voor een van de vele reclameprijzen die ieder jaar worden uitgereikt.