Interactieve Buitenreclame

door Redactie

Rond 1790 toen de lithografie werd uitgevonden ontstond de eerste vorm van buitenreclame. Lithografie is een manier om inkt op papier te drukken. De poster deed haar intrede. De circusbranche was de eerste die deze vorm van buitenreclame ging gebruiken. Sinds deze tijd zijn grote reclameafbeeldingen niet meer weg te denken uit het straatbeeld.

Sinds een aantal jaren hebben de diverse buitenreclame exploitanten zich gestort op nieuwe dynamische manieren om de consument te bereiken. 

Afgelopen periode waren er een aantal campagnes te zien die goed laten zien wat er allemaal mogelijk is met het billboard. Wij vonden er een die niet meer zo nieuw is maar erg goed de impact van deze vorm van billboarding duidelijk maakt.

In Amsterdam is het openen van weer een Nutella-shop verboden, maar het merk activeren mag nog steeds wel.

 

Dit is een voorbeeld van een iets oudere campagne die uitstekend laat zien dat interactie met de consument kan leiden tot een zeer goede activatie. Ze laten hiermee zien dat mensen ook gewoon traditionele spelletjes nog steeds omarmen.

En deze Unox Good Noodles campagne spreekt zeker tot de verbeelding. Het bureau heeft goed gebruik gemaakt van het fenomeen “challenges”. Inmiddels zien we dan ook op You-tube filmpjes over deze campagne voorbij komen. 

Ook Heineken maakt gebruik van de interactieve billboards ter ondersteuning van hun sponsorschap van de formule 1. Wat mensen toch al niet doen voor een kaartje!