Le Flacon

door Marcel Hoes

Van een gewoon blikje naar een een high-end presentatie. Ook de Red Bull marketeers en creatieven geeft dit drankje vleugels.

We kennen allemaal Red bull! Echt een product van deze tijd. Kampioen in merkactivatie. Hun bijdrage aan urban-sports is ongekend en ze geven “Max” vleugels. En dat komt allemaal door dat zeer bekende frisdrankje dat straks waarschijnlijk nog alleen te koop is voor 17 jaar en ouder.

Opgericht in 1984 dus inmiddels al weer 34 jaar geleden. Toch geeft het merk je nog steeds het gevoel dat het hier gaat om een jonge onderneming met een product voor jonge mensen. Maar de doelgroep wordt vanzelf ouder en krijgt ook interesse in andere dingen. Dus naast al de snelle sporten waar Red Bull haar naam aan verbindt en vaak in investeert was deze vorm van merkactivatie nieuw voor mij. Maar zeer geslaagd en geeft weer een andere mooie dimensie aan een bedrijf dat we allemaal denken te kennen. Geniet van dit prachtige filmpje!