Pop-up-Go

door Redactie

Vaak zijn we te snel met ons oordeel. Zeker als het om innovaties gaat. Zo ook bij dit product, wat in eerste instantie niet zeer aantrekkelijk overkomt. Dit ligt overigens mede aan de kwaliteit van de video en de sector waarin het wordt gebruikt. Maar als je er dan over na gaat denken is het misschien helemaal nog niet zo gek.

Soms zie je dingen voorbij komen die worden gepresenteerd als nieuw, maar het gewoon eigenlijk niet zijn. Ook zie je initiatieven die twee bestaande dingen combineren en dan wordt het al wat nieuwer of beter, zeg innovatiever. Zo ook deze firma die de Amazon-go techniek heeft gecombineerd met het op dit moment zeer hippe en veel gebruikte Pop-up store concept.

Het bedrijf Buildbase is gevestigd in Engeland en is daar de grootste leverancier van bouwmaterialen, zowel aan de bouwsector als aan de consument. Na het bekijken van de video dachten wij op de redactie; wat een gruwelijk lelijk product en zo afgezaagd. Maar kwam dit nu door de video waarin dit concept te zien is?

Omdat marketing ons dagelijks werk is ontstaat er dan spontaan een brainstorm. Wat doet dit bedrijf fout. Heeft dit product eigenlijk wel kans van slagen? En zoals Johan Cruijff het ooit prachtig verwoorde: ‘je gaat het pas zien als je het door hebt.’ En dat gebeurde. Want in een tijd waar personeel vinden erg moeilijk is, vooral in de detailhandel en horeca, kan dit concept uitkomst bieden. Kijk eens naar buiten, het is prachtig weer. De stranden, pretparken en markten stromen vol. Wat te denken van de ijsjes en frisdrank op het strand. Gewoon naar binnen, flesje pakken en klaar. De supermarkt container op de diverse campings, jachthavens, evenemententerreinen of onbemande benzine-stations. Ja, er zijn best mogelijkheden voor dit product!