Samenwerken

door Redactie

In deze tijd zien we veel samenwerkingen ontstaan. Merken scharen zich massaal achter goede doelen of waar normaliter stevige concurrentie is, trekken ze nu samen op.

Doe ‘t zelf

Een van de branches waar de “corona-crisis” geen vat op lijkt te hebben is de Doe ‘t Zelf branche. Getuige de enorme rijen die zich de gehele week vormen voor de deuren van deze vaak kolossale gebouwen. En dan nog maar te zwijgen van het getimmer, gezaag en ander doe ‘t zelf geluid wat massaal ieders achtertuin of balkon binnenkomt met dit mooie weer. Met alle regels vanuit het kabinet, gesteund door het RIVM, kun je twijfelen of het bezoeken van deze zaken verstandig, handig of veilig is. Maar ook deze branche neemt zijn verantwoordelijkheid. Sterker nog, waar normaliter de concurrentie zeer hoog is trekken zij in gezamenlijkheid op voor onze gezondheid en die van hun medewerkers.

Merk en helden van alle dag.

Als er een merk in de Verenigde Staten is die, naast bijvoorbeeld Nike, in een adem wordt geassocieerd met sport dan is het Budweiser. Maar ook zij kunnen geen sportfans ontvangen in de talloze stadions en andere sportlocaties die zij sponsoren. Wat doe je dan? Je stelt je locaties beschikbaar aan de helden van deze tijd.

Weggooien is zonde!

Als je klanten je product niet mogen verkopen? En je product ook nog aan bederf onderhevig is, wat doe je dan? Ja de bierbrouwers blijven creatief en innovatief bezig. Zo ook de brouwer die bekend staat om haar creatieve en vaak rebelse manier van marketing bedrijven. Wie herinnert zich niet de Oranje-jurkjes op de tribunes tijdens de wereldkampioenschappen voetbal in Zuid-Afrika. Als je het mij vraagt veel malen beter dan de “Foefoe Sela”,wat een herrie.

Zoals veel brouwers die hun biertanks bij de Horeca in Nederland hebben liggen moest ook Bavaria deze vanwege het bederf leeg halen. Maar weggooien is zonde vinden ze ook in Brabant. Dus dan krijg je een belletje van een ziekenhuis die een te kort heeft aan desinfecterende handgel. En dan ga je gewoon je bier recyclen. Een uitstekend voorbeeld van niet alleen samenwerken, maar ook van duurzaamheid! Wij nemen aan dat Bavaria op 1 juni hun Horeca-klanten, naast de gebruikelijke glazen en viltjes, ook handgel voor op de bar zullen geven. Misschien ook een leuk idee voor een supermarktactie bij aankoop van een krat?