Schoenen Experience

door Marcel Hoes

Experiential Activation waarbij de consument echt iets ondergaat. Wat een blijvende indruk nalaat en het gevoel van het product. Twee verschillende voorbeelden uit de wereld van de sportschoenen.

Nike & Adidas Launch events

Elk jaar introduceert Nike of Adidas nieuwe schoenen. Deze twee sportreuzen doen mij altijd denken aan mijn jeugd. Of je was Beatles of Rolling Stones fan. Beide partijen doen dit vaak met Experience events. Nee niet op dezelfde manier, maar wel door de consument er onderdeel van te laten zijn.

Experiential Activation

Nike maakt vaak gebruik van de bekende mensen. In 2014 echter zetten ze de consument centraal door de product eigenschappen van de nieuwe schoen te vertalen in een Experience. Adidas introduceerde in India dit jaar een nieuwe schoen en ook daar werd dit gedaan met behulp van Experiential Activation. Ook gebruikte zij hier een “pop-up” omgeving, iets wat niet meer weg te denken is binnen de retail en het marketing vak.

Techniek

Bij Adidas is het vooral leuk te zien dat zij een echte mix gebruiken van diverse technieken. Bij beiden is het aanraken van het product een centraal element.

Zo doet Nike dit, hoe toon je flexibiliteit?

En zo doet Adidas het: