Wijzerplaten!

door Marcel Hoes

Horloges waren vroeger een geliefd merkactivatie product in de farmaceutische industrie. Iedere productmanager had altijd in zijn campagne plaats ingeruimd voor een horloge met natuurlijk daarop een logo. De horloges waren meestal goedkoop, niet echt kwalitatief goed en hadden vaak bizarre kleuren. Maar het horloge is nog steeds populair, zeker die in het topsegment. De horloges van A. Lange & Söhne zullen niet worden gebruikt voor activaties, want in deze prijsklasse staat dat gelijk aan omkoping! Maar dit merk, bekend bij de echt connaisseur, is vrij onbekend voor de massa. Maar je hebt de massa wel nodig om een merk in dit topsegment te krijgen! Hoe doen zij dit dan?

A. Lange & Söhne is een zeer pretentieus Duist horlogemerk. Hun klantenkring omvatte o.a. in de afgelopen 100 jaar keizers, koningen, tsaren en andere zeer vermogende mensen. Het bedrijf bestaat al sinds 1845.

Promotie maken doen ze eigenlijk nooit, maar de echte liefhebber weet hen te vinden. Soms moet je echter wel iets doen en zoals je van een topmerk mag verwachten wordt er dan lekker uitgepakt. Een nieuwe collectie geeft altijd een goede aanleiding. Maar hoe?

Men neme een van de belangrijkste tentoonstellingsruimten voor moderne beeldende kunst in London: “the Saatchi Galery“. Inderdaad van één van de beroemde reclamebroers. En laat vervolgens Sebastian Kite, een rijzende ster in de kunstwereld, zijn gang gaan. Dan krijg je het “Continuum”, wat vrij vertaald staat voor de continue functies van plaats en tijd (hier de verwijzing naar het horloge). En als je dat nu combineert met licht en geluid, dan krijg je een zeer indrukwekkend stukje merkactivatie. Wij zijn ervan overtuigd dat je dit merk voortaan kent.