Footprint poster

door Marcel Hoes

Soms komen wij als redactie iets tegen dat echt de moeite waard is. De techniek is bruikbaar voor veel boodschappen.

Slijtage

Wij vonden een filmpje over een techniek die we eigenlijk nog niet kenden. Ook wij leren daarom nog elke dag. Het grappige van dit concept is dat het vanzelf ontstaat als er mensen over heenlopen. Een goede manier om te verrassen. Misschien wel een goed idee voor bedrijven waar veel mensen over de vloer komen. Bijvoorbeeld als er speciale aanbiedingen zijn of er een nieuw product wordt geïntroduceerd. Of wat te denken om het mee te nemen in de campagne tegen het roken. Daar kun je bijvoorbeeld gezonde longen laten zien, maar die door de dag of week heen veranderen in rokerslongen. De redactie is enthousiast zoals u ziet.

Anti Bear Farming campaign

Hier het voorbeeld van de Anti Bear Farming campaign. In Zuid-Korea woorden meer dan 1.100 beren gehouden in slechte hokken en ze krijgen weinig te eten. Het grote probleem hier is dat het publiek zich hiervoor niet interesseert. De bedenkers van de campagne wilden mensen duidelijk maken wat er nu eigenlijk gebeurt. Een zeer indrukwekkende manier om je boodschap over het voetlicht te krijgen.