Storytelling

door Marcel Hoes

De afgelopen jaren hoor je steeds meer over “storytelling”. Het wordt een soort containerbegrip voor alles wat afwijkend is aan de doorsnee productcommercial. Echter “storytelling” is meer dan dat. “De Kracht van Storytelling” is een van de betere boeken over dit onderwerp. Daarom is het deze keer uitgeroepen als “moekje”.

Carmine Gallo

Carmine Gallo verwierf wereldwijd bekendheid met zijn boeken Masterclass Steve Jobs (de innovatie-geheimen van Steve Jobs) en Talk Like Ted (zijn meest recente boek waarin hij het succes van de meest bekeken sprekers op Ted analyseert). Hij was als correspondent jarenlang werkzaam voor CBS en CNN en wordt gezien als een toonaangevende communicatie coach. Hij werkt direct met de leiders van de grootste merken ter wereld.

De Kracht van Storytelling

Het geheim achter vrijwel alle successen is een krachtig verhaal! The New York Times noemde storytelling daarom ‘een strategisch wapen met onvoorstelbare kracht’. In dit boek beschrijft Carmine Gallo hoe je overtuigende en inspirerende verhalen vertelt die ook jou zullen helpen je doel te bereiken. 

Hij onthult de magische ingrediënten die ervoor zorgen dat je verhaal onweerstaanbaar wordt en anderen inspireert of overtuigt. Of je nu iets gaat verkopen, een volle zaal wilt boeien of een team moet motiveren, met een goed verhaal maak je het verschil.

Gallo sprak vijftig succesvolle storytellers – onder wie Richard Branson, Warren Buffett, Elon Musk en Sheryl Sandberg en de genieën achter iconische merken als Starbucks en Pixar – en deelt hun waardevolle inzichten en adviezen.

Ons brein is gebouwd voor verhalen en daarom las Gallo talloze onderzoeken om te achterhalen wat de wetenschap ons leert over het creëren van een krachtige boodschap. Storytelling zet verandering in gang en is daarmee een onmisbare vaardigheid in een tijd waarin verandering het nieuwe normaal is. (bron: managementboek.nl)