Appeltje voor de dorst!
Hoe promoot je een appel onder jongeren? Supermarkt en leverancier slaan de handen ineen! Een erg goed voorbeeld van food-promotie, wie gaat er volgen?
Vooral fruit kenmerkt zich door weinig merknamen. Productnamen zijn er te over, appel, perziken, paprika’s, etc. Dus is het moeilijk een binding te krijgen, want niemand vraagt bij de supermarkt om de Elstar appels van boer Harms! Dus promotie wordt complexer en wie gaat dat dan doen? Uiteindelijk willen supermarkten en groenteboeren dat hun producten worden verkocht, maar hoe ga je meer verkopen. Neem nou diezelfde “appels”. We weten dat het gezond is en makkelijk te consumeren, maar het blijft een appel en jongeren eten er steeds minder van. Albert Heijn heeft samen met hun hardfruitspecialist Vogelaar Vredehof de handen ineengeslagen. De campagne is bedacht door Food Cabinet, een projectbureau gespecialiseerd in voedselvraagstukken. Een leuke wijze om een product onder de aandacht van jongeren te brengen.
Delen