ADE!

door Marcel Hoes

Amsterdam Dance Event is een evenement waar erg veel mogelijkheden zijn om je merk of product in de “spotlights” te zetten. Albert Heijn deed dit op een alleraardigste manier!

Albert Heijn danst

Afgelopen oktober was het weer zover. Iedereen die iets voorstelt in de wereld van de DJ’s waren present in Amsterdam. Prachtig weer, heel veel bezoekers en muziek. Amsterdam wordt steeds mooier. Ondanks alle pogingen van belangengroepen en politieke partijen waren er weer meer bezoekers dan vorig jaar. Nu men ook heeft geopperd om IAMSTERDAM weg te halen, zijn wij volgens mij de weg kwijt. IAMSTERDAM is natuurlijk voor ons marketeers een icoon als het gaat om communicatie te bedrijven. Nederland wordt vaker gekopieerd en dus zien wij in de hele wereld deze vorm van communicatie verschijnen. Een prachtige connectie tussen statement en exposure. Volgens mij staat Amsterdam in deze vorm op alle social media kanalen van iedere toerist die onze hoofdstad aandoet.

ADE gebruiken in je eigen marketingcommunicatie

Schiphol is natuurlijk niet het hoofdpodium van het wereldbekende evenement ADE, maar toch komt een groot deel van de bezoekers aan op wat voor velen toch al de leukste en beste luchthaven van de wereld is. Op Schiphol Plaza zit de Albert Heijn, waar men na de vlucht nog even in de bubbel van lekker en bijzonder eten kan blijven. Iedereen kent het gevoel dat je op de luchthaven vooral voor, maar ook na de vlucht een andere perceptie van prijs en geld hebt. Daarom kun je hier ook top wijnen kopen, maar ook sushi en hoog geprijsde direct klaar maaltijden op gezonde en biologische basis. Experience is het “trademark” van Schiphol en Albert Heijn maakt daar in combinatie met ADE goed gebruik van.

Dansen bij de kassa

Dus zet Albert Heijn een DJ neer en al het winkelend publiek gaat uit zijn dak. Nieuw idee? Nee zeker niet, want wie herinnert zich niet de “Flash-mob’s”. Een prachtige vorm die haar oorsprong kent vanuit de “Urban marketing”. Geniet van het filmpje, boodschappen doen wordt zo veel leuker!