Amazon 4 Star

door Redactie

Vanwege de waardering een plekje in het schap. Hierop is het nieuwe winkelconcept van Amazon 4 Star gebaseerd. Echt nieuw? Nee, maar het geeft wel aan dat de online-wereld gebruik blijft maken van traditionele retail.

Herhaaldelijk hebben wij geschreven over Amazon. Deze online-reus heeft al meerdere initiatieven ontwikkeld met behulp van de traditionele retail-technieken. Recent is Amazon ook met initiatieven gestopt. Maar nu komen zij weer met een nieuw retail initiatief: Amazon 4 Star. Ook hier slaagt Amazon er weer in om online te koppelen aan traditionele retail.

De gekozen naam verwijst naar de waardering die consumenten toekennen aan producten gekocht via Amazon. De producten met de hoogste waardering zijn te zien en te kopen in de 4 Star winkels. Maar men kan er ook terecht voor de eigen merkproducten van Amazon. Of wat te denken van een aparte sectie voor speelgoed. Allemaal gebaseerd op de waardering die de consumenten geven aan het artikel op het platform.

Amazon belooft plechtig dit aanbod permanent te vervangen indien andere producten hoger scoren. Al deze initiatieven, ook die van andere online bedrijven, kennen natuurlijk een oorsprong. De Apple – en Samsung stores, Coolblue, etc zijn allemaal voortgekomen uit de behoefte van consumenten om het artikel live te zien, te voelen en te proberen. Ook speelt hier natuurlijk de behoefte van het winkelen. Het is voor velen een passief tijdverdrijf. Wie kent niet de enorme files op 2de Kerst- en Pinksterdag bij de meubelboulevards en IKEA’s van deze wereld. De Kijkshop was natuurlijk eigenlijk zijn tijd ver vooruit!