Augmented Reality
Nee dit keer geen verhaal over Nescafé, maar wel over een techniek die Nescafé ook gebruikt. Augmented Reality is niet meer weg te denken uit de gereedschapskist van de creatieven in het marketingvak. Er is veel en de techniek, maar ook toepassingen neem snel toe.
Augmented Reality
We komen technisch steeds verder. Vonden wij Layar al een uitvinding, vergeleken bij wat er nu allemaal kan is het als het kijken naar een oude SF-film. Beeld is sowieso een van de krachtigste manieren om je boodschap onder de aandacht te krijgen. Maar met Augmented Reality gaat dat wel erg goed. Mensen spelen graag, zijn nieuwsgierig en laten zich graag verassen. Op dit moment zijn er talloze voorbeelden van deze techniek. Eigenlijk te veel om te laten zien, maar de redactie zal hier de komende tijd zeker aandacht op PitchPark aan schenken.
Pepsi
Hoe krijg je onverdeelde aandacht en zorg je ervoor dat degene die dit ondergaat het zeker aan collega’s en vrienden zal doorvertellen. Men neme een bushalte, natuurlijk met de welbekende poster. Maar dan wel een hele bijzondere poster. Geniet van dit zeer onverwachte staaltje van merk/product activatie.
Zara
Een totaal andere manier van het gebruik van deze techniek, maar ook erg goed om de onverdeelde aandacht te krijgen. Uiteindelijk heeft hier de consument de regie geheel in eigen handen. Dit is erg verrassend en er zit dan ook weer een verhaal in dat zich doorspreekt.