Brand Design van Ruud Boer

door Marcel Hoes

Er zijn boeken waarvan wij als redactie zeggen:’als je dit niet gelezen hebt moet je nooit iets zeggen over branding’

Standaardwerk

Inmiddels is dit de zesde editie van het boek BRAND DESIGN. Met recht mag dit een standaardwerk “in-progress” genoemd worden.

Een echt moekje!

Sinds de introductie van dit boek in 2002 is BRAND DESIGN een begrip geworden in veel directiekamers en marketingopleidingen. Het bouwen en onderhouden van sterke merken kan niet zonder een relevante mentale, maar ook onderscheidende visuele merkidentiteit en geloofwaardige merkuitingen.

Nieuw in deze zesde editie is het geoptimaliseerde Brand Design model. Omdat steeds meer bedrijven online instrumenten inzetten om hun merk te laten groeien, heeft het Brand Design model nu naast 22 fysieke merkuitingen ook 22 digitale merkuitingen.

BRAND DESIGN is geschreven voor iedereen die direct of indirect verantwoordelijk is voor merken of daarvoor wordt opgeleid. Met een bondige theorie, nuttige modellen (zoals de Merk-Wijzer en het Customer Brand Journey model) en een rijkdom aan actuele voorbeelden is dit boek breed toepasbaar.