Nike gelijkheid, Just do it!
Nike geeft op een zeer inspirerende wijze een podium aan het thema gelijkheid tussen mannen en vrouwen.
De afgelopen maanden heeft Nike via het internet een gehele serie neer gezet op basis van wat wel misschien de mooiste pay-off aller tijden mag worden genoemd: Just do it. Misschien hier leuk om even te melden, de Swoosh, het logo van Nike, was er eerder als de merknaam. Eigenlijk was Nike bedoeld als productnaam voor een nieuwe schoen. Het bedrijf heette in die tijd Blue Ribbon Sports. Overigens lanceert Nike weer een collectie gebaseerd op dit oude merk. Al heel snel kwam daarbij de pay-off: Just do it. Overigens verdween die op het moment dat er een nieuwe marketingdirecteur kwam. Ja, nieuwe bezems vegen ook weleens verkeerd.
Vanuit het Just do it concept creëert Nike steeds weer allerlei extensies om hun boodschap verder uit te dragen. De afgelopen tijd staat daar vooral de gelijkheid tussen mannen en vrouwen centraal. Op zeer inspirerende wijze geeft Nike een podium aan dit thema wat eigenlijk geen thema zou moeten zijn.
Het is fascinerend hoe het verhaal wordt vertaald in beelden die emotie en kracht geven. Nike laat hier zien dat het veel meer is dan een sportmerk. Geniet van deze serie video’s.