Nivea
Het was een rustige zomer!
Anders dan andere jaren waren er weinig spraakmakende campagnes. Natuurlijk speelt de wispelturige zomer een rol. Toch is het voorjaar en de zomer een uitstekend moment de consument “face-to-face” te treffen. Ieder zegt ook altijd:’als de zon schijnt gaat alles makkelijker.’ Het kan natuurlijk ook zijn dat iedereen na een zeer druk jaar even in de welbekende creatieve dip zat. Daarom zijn er ook platformen als PitchPark.nl, die je kunnen helpen om uit die vreselijke dip te komen.
Om iedereen weer wat inspiratie te geven hebben wij (de redactie) gekozen voor een paar voorbeelden van brand activation van Nivea. Zomerser kan het volgens ons niet. Nivea is een merk dat wij allemaal kennen en de producten zijn natuurlijk vooral bekend vanwege hun beschermende werking. Alleen dat beschermen is moeilijker dan velen van ons denken. Welk kind vind het nou leuk, nadat zij uren hebben zitten te zweten in een auto die per definitie in Nederland met mooi weer in de file komt, om eerst de zonnebrand op gesmeerd te krijgen. Natuurlijk niet, hop kleren uit en zwemmen en spelen maar! Voor ouders altijd weer een hels karwei om het kind dat alleen maar oog heeft voor zand en water op een makkelijke manier in te smeren. Nu daar heeft Nivea vorig jaar, 2016, wat op gevonden.
Niet alleen kinderen hebben het moeilijk op het strand. Ouders en verzorgers, die ook allemaal hunkeren naar de zon, rust en gezelligheid, hebben het ook niet makkelijk. Het schrik beeld blijft natuurlijk altijd; waar is mijn kind? Ook hier heeft Nivea de oplossing en nog digitaal ook. Overigens is dit ook een zeer goed voorbeeld van het gebruik van off- en online media. Ja, Nivea heeft zich echt ontwikkeld van producent van het welbekende blauwe blikje in de badkamer naar een partner voor haar klanten. Wij zijn zeer benieuwd naar de volgende Nivea actie.
Mocht jij nu toch hele leuke en gave campagnes hebben gezien deze afgelopen zomer, laat het ons dan weten. Stuur een email naar redactie@pitchpark.nl en wij neem direct contact met je op.
Kwijt?