Recycling!
Veel bedrijven tegenwoordig verbinden hun naam aan goede doelen, onderwijs, gezondheid, etc. Op deze manier activeer je een merk of product/dienst in een andere omgeving. Nespresso doet dit al langer en richt nu haar pijlen op de circulaire economie. Prachtig wat je allemaal kan doen met Nespresso capsules.
Van capsule naar creatie.
Zoals we al eerder hebben laten zien op PitchPark, is kunst een geliefd onderwerp bij Nespresso. Kunst is natuurlijk altijd een goed onderwerp in het kader van MVO. Maar Nespresso gaat verder dan dat, want zij combineren nu recyclen met kunst/creatie. De aluminium capsule van Nespresso is natuurlijk volledig recyclebaar. Om toch nog meer aandacht hieraan te geven en te zorgen dat de Nespresso drinker zijn/haar capsules daadwerkelijk inlevert bij de verschillende inzamelpunten van Nespresso, hadden zij een actie ontwikkeld die liep in de maanden mei tot juli 2017.
De ontwerper Hans Ubbink nam hierbij een prominente positie in. Ubbink had voor deze gelegenheid een jurk ontworpen en gemaakt van, je raadt het al, Nespresso capsules. Hans Ubbink was tevens een van de juryleden van de wedstrijd.
Nespresso organiseerde de wedstrijd om het belang van recycling onder de aandacht te brengen. Want in Nederland staat hun recyclingprogramma al volledig op de rit: 100% van de lege aluminium capsules kan ingezet worden voor hergebruik. Maar daar is dan wel de hulp van jou als Nespresso koffieliefhebber bij nodig. Vandaar dat je overal waar je capsules kunt kopen, je ze ook gratis kunt retourneren in een speciaal daarvoor gemaakte recyclezak. Om het hergebruiken van capsules verder te stimuleren en de leuke kant van recycling te belichten had Nespresso deze bijzondere wedstrijd in het leven geroepen: Van Capsule naar Creatie.
Creëer een kunstwerk van gebruikte capsules, een erg goed idee!