Van “divides” naar “unites”
Coca Cola is een van de bekendste merken ter wereld. Ook zij maken gebruik van de pandemie om hun merk onder de aandacht te blijven houden.
De laatste tijd hebben wij veel berichten gepubliceerd inzake COVID-19. Wat doen merken ermee? Welke invloed heeft gerelateerde content op een merk? Maken merken hun merkwaarden waar?
Coca cola
Coca Cola kondigde al zeer snel aan hun marketingbudgetten te besteden aan goede doelen, die zich inzetten om de pandemie eronder te krijgen. De pandemie heeft aan de noodrem getrokken en daarmee de economie in veel sectoren stopgezet. Maar je kunt natuurlijk ook gebruik maken van een crisis om extra aandacht te vestigen op je merk. Bij Coca Cola leidt dit misschien wel af van de wereldwijde discussie over extreem suikergebruik door consumenten. Is het ethisch om in je marketingcommunicatie gebruik te maken van een wereldwijde crisis die iedereen raakt? Op deze vraag kunnen wij geen antwoord geven. Wel kunnen we laten zien dat ook een van de bekendste merken ter wereld een bijdrage levert aan een positieve attitude waarmee dit soort crisissen mogelijk dragelijker worden. COVID 19 concurreert zelfs in zekere zin met Coca Cola als we naar “marktpenetratie” percentages kijken.
Wij als redactie van PitchPark.nl krijgen wel een goed gevoel van deze video. Coca Cola laat zien dat ze meer dan een FMCG bedrijf zijn.