Van pop-up naar Experience Store
Zowel in 2018 als in 2019 opende Samsung een pop-up store op Hoog Catharijne in Utrecht Deze activatie werd begeleid door PSfm. Maar dit smaakte naar meer…
Het is opvallend om te constateren dat de ontwikkelingen in de retail veelal wordt ingegeven door high-tech of digitale retailers. Van de andere kant willen we natuurlijk als consument graag producten aanraken, proberen en in het echt bekijken. Hoe daarna het echte verkoopproces in een koop wordt omgezet is voor veel retailers minder van belang. Je zou dus kunnen zeggen dat deze vorm van retail meer een marketinginstrument is dan een traditioneel point-of-purchase. PSfm heeft de ervaring en kennis over deze wijze van “retailen”, maar verliest daarbij juist het verkoopproces niet uit het oog.
Samsung werkte in samenwerking met PSfm het idee voor een permanente store op Hoog Catharijne verder uit in navolging van andere geopende Samsung Experience stores wereldwijd. In de Experience stores kunnen consumenten de producten van Samsung ervaren en ook kopen. Ze kunnen experimenteren met de nieuwste features, maar ook hun telefoon laten repareren.
De vormgeving van de store is indrukwekkend te noemen en de wijze waarop PSfm hun dienstverlening uitrolt naar zowel Samsung en haar klanten is volledig conform de wijze waarop Samsung haar klanten wil bedienen.