We are back!!

door Redactie

Hoe verschillend kunnen merken zich presenteren. De een laat alleen het “core-product” zien en de ander vertelt een verhaal. Story telling heeft ook haar intrede gedaan in de voetbalwereld.

Het onderhouden van het merk

Afgelopen voetbaljaar was het jaar van Feijenoord en Dirk Kuyt. Jammer voor de andere clubs, maar er kan er maar een de sterkste zijn. Afgelopen zomer is de Nederlandse voetbalcompetitie weer begonnen. En hoe enthousiasmeer je dan weer het publiek? Hoe breng je die merknaam, want alle clubs hebben toch echt een merk weer onder de aandacht te brengen. Ook hier schakelen de meeste clubs weer het internet in met buitengewoon sterke marketingcommunicatie. De grote buitenlandse clubs doen dit al vele jaren. Hieronder kun je bijvoorbeeld de promo van afgelopen jaar zien van FC Barcelona. Het verhaal in deze promo is voetbal en er wordt een kleine link gelegd met de stad Barcelona. Maar kijk eens naar de promo van Ajax! Een echte boodschap en prachtig weergegeven. In onze beleving een zeer goed voorbeeld van “storytelling”.

Ajax

FC Barcelona