We are really back!

door Marcel Hoes

Merkactivatie van het allerhoogste niveau.

Ajax

Afgelopen jaar lieten wij de lezers van PitchPark al kennismaken met de communicatie van Ajax door middel van storytelling. Kijk je naar vergelijkbare promo’s van de grote voetbalclubs in Europa, dan gaan die allemaal over het spelletje en de sterren. De video van Ajax gaat voornamelijk over het gevoel, maar laat ook de ratio niet onbenut. Het is een statement, een verhaal waar de toekomst een plek heeft en waar trots de rode draad is.

We are back!

Daarom is het ook leuk om te zien dat die voorspellende waarde die in deze video zat ook daadwerkelijk bewaarheid wordt in dit Europese seizoen: “we are back”. Afgelopen week won Ajax van Juventus na een prachtige overwinning op Real Madrid. Voor de wedstrijd tegen deze Europese topclub verscheen er ook een video. Heel subtiel gebruik gemaakt van de sponsor Ziggo van Ajax. Wij van de redactie van PitchPark vinden dit Merk-activatie van het allerhoogste niveau. We zijn dan ook nu al weer benieuwd naar de “story” voor de komende wedstrijd.